Geschiedenis
Breng het verleden tot leven in je klaslokaal
Met Faqta zet jouw klas de stap van kennis naar vaardigheden op een manier die bij je past. Dat doen we met ons middagprogramma. Lees hier meer over ons lesmateriaal voor Geschiedenis.
Ontdek hoe de wereld er vroeger uit zag
Met Faqta zet je video’s en interactieve opdrachten in om je leerlingen mee te nemen in bijvoorbeeld het zware leven op een schip in de Gouden Eeuw: welke ziektes kon je allemaal krijgen? En hoe wisten ze vroeger welke kant ze op moesten varen zonder Google Maps te gebruiken?

Beleef de geschiedenis met je klas
Nu je leerlingen weten hoe het leven op een schip eruit zag, passen ze hun kennis toe in een leuke opdracht uit het Faqta Doeboek. Ze gaan zelf een kompas maken. Leerlingen werken aan vaardigheden als: creatief denken, kritisch denken en samenwerken.

Leer je van video?
Het leren van video is iets wat voor de huidige generatie leerlingen volkomen natuurlijk is. Met video's kun je als leerkracht een rijk beeld geven van een onderwerp. En met video's maak je het lesmateriaal toegankelijk voor iedere leerling, ook als die moeite heeft met lezen of taal. Bekijk hieronder alvast een voorproefje van ons lesmateriaal.
Onze geschiedenis thema's
Bij Faqta zijn de wereldoriëntatie vakken verdeeld over thema's. Elk thema is opgebouwd uit veertien tegels die een samenhangend geheel vormen. Bij ieder thema hoort een doeboek, waarmee de kinderen hun vaardigheden ontwikkelen.
Jagers en boeren
De eeuw van uitvindingen
Nieuwe steden
Leven zonder YouTube
Nog niet overtuigd?
Op jouw manier
Kies de aanpak die bij jou past: van klassikaal lesgeven tot zelfstandig werken.
Een compleet middagprogramma
Een rijke leeromgeving in ieder klaslokaal die uitnodigt om samen met je leerlingen op ontdekking te gaan
Ontdek je eigen talenten
Wij helpen je waar en wanneer jij ons nodig hebt. Van een altijd beschikbare live chat tot een training op school.
Ieder kind wordt gezien
De Faqta-aanpak leert kinderen te ontdekken waar hun interesses liggen en waar ze goed in zijn.