Geïntegreerd leerplatform
Efficiënt je leerdoelen halen
Het leerplatform van Faqta is ontworpen om zowel leerlingen als leerkrachten te helpen efficiënt hun leerdoelen te halen. Daarvoor zijn in het platform verschillende onderdelen gebouwd die zowel de leerkracht, de individuele leerling, als de klas als geheel daarbij ondersteunen. Als leerkracht bepaal jezelf hoe je dit vorm geeft.
Lesgeven op jouw manier
Waar je voorheen bij een digibordles als leerkracht voor het digibord ging staan en in de handleiding las wat je kon vertellen, werkt dit nu anders. Bij bijvoorbeeld een klikplaat of sleepvraag staat de noodzakelijke beschrijving er al bij op het scherm. De video’s kun je laten zien op het digibord en samen met de klas bekijken, of de leerlingen bekijken deze op hun device. Met activeringsvragen geef je ze een kijkdoel mee. Je kunt deze klassikaal behandelen en samen bespreken, of de leerlingen beantwoorden de vragen zelf.

Klassikaal of zelfstandig aan de slag
Met hun eigen device kunnen de leerlingen zelfstandig met de thema’s aan de slag. Als leerkracht bepaal je wat ze wel en niet kunnen zien. Samenwerken kan ook. Hierdoor kun je het leerplatform klassikaal inzetten, de leerlingen zelfstandig aan de slag laten gaan of in groepjes laten samenwerken. En iedere combinatie daarvan is mogelijk. Zelfs binnen één les. Daarom zeggen we ook dat Faqta veel méér is dan een digibordles.

Populaire features

Het slimme leerplatform
Op jouw manier lesgeven

Doeboeken
Werken aan vaardigheden

Interactief leren
Met vragen en leuke video's

Zelf onderzoeken
Onderzoekend leren in de klas

Koppeling met ParnasSys
Importeer leerling-, leerkracht- en groepsggegevens uit ParnasSys naar het leerplatform van Faqta. Zo heb je als leerkracht altijd de juiste informatie bij de hand.
Samenwerken op één device
Het Faqta leerplatform geeft je de mogelijkheid om klassikaal les te geven of je leerlingen zelfstandig te laten werken. Op het leerplatform wordt dit onder andere mogelijk gemaakt doordat leerlingen individueel of met meerderen tegelijk op één device kunnen inloggen. Zo kun je ze gecontroleerd laten samenwerken. Hun individuele voortgang blijft bewaard en als leerkracht kun je zien hoe de leerlingen het individueel doen en in een groepje.

Feedback en tips voor de leerlingen
De leerlingen doen hun kennis op aan de hand van video en door middel van verschillende soorten interactieve vragen wordt deze kennis direct getest op het platform. De vragen op het platform zijn sleepvragen, meerkeuzevragen en open vragen. Om een vraag te beantwoorden zijn er altijd minimaal twee kliks nodig. Net als de tips of extra uitleg die bij het beantwoorden van de vragen beschikbaar zijn. Heeft een leerling een vraag beantwoord maar nog niet (helemaal) goed? Dan geeft het platform feedback aan de leerling, waarmee die de vraag alsnog het juiste antwoord kan geven.


Leerlinginzichten per thema
en schooljaar
Leerlingen zelfstandig laten werken brengt ook risico’s met zich mee. Hoe houd je de controle over waar je leerlingen mee bezig zijn? Doen ze wel wat er van ze verwacht wordt? En zijn ze überhaupt wel ingelogd? Daarvoor heb je op het leerplatform de wie-is-waar-pagina. Je ziet precies wat de voortgang per tegel is, hoeveel leerlingen er per tegel bezig zijn en wat de resultaten van de opdrachten in de tegel zijn.
Toetsen: Digitaal of op papier laten maken
Bij elk thema zijn er op het platform toetsen beschikbaar. Deze kun je digitaal op het platform laten maken of je print ze uit voor de klas. Ook bij de toetsen houd jij de controle en kun je inzetten zoals dat past bij jouw klas. Leerlingen kunnen pas aan de slag met een toets wanneer je deze voor hen op het platform beschikbaar maakt. Als de toets op het leerplatform wordt gemaakt, wordt deze automatisch nagekeken. Wanneer de leerlingen de toets gemaakt hebben, kunnen ze niet meteen hun cijfer zien. Wel wordt aangegeven welke vragen ze goed of fout hebben beantwoord.


Ontdek nu gratis ons thematische lesprogramma
Evalueer in 6 weken ons lesprogramma in je klas
Geheel gratis en vrijblijvend