Op eigen niveau en tempo leren over wat je écht interesseert
De leerlingen bedenken een onderzoeksvraag met hulp van het vragenmachientje. Aan de hand van het stappenplan, de verschillende hulpbladen en het projectboek voeren ze het onderzoek uit. Dit vind je allemaal op het leerplatform. Tenslotte presenteren de leerlingen op een creatieve manier wat ze hebben geleerd aan hun klasgenoten.
Wil jij een klaslokaal waarin leerlingen vanuit hun eigen interesses op onderzoek uitgaan en niet vanuit een standaard curriculum? Met onderzoekend leren bied jij hen de mogelijkheid op eigen niveau en tempo te leren over wat hen écht interesseert.
De leerlingen bedenken een onderzoeksvraag met hulp van het vragenmachientje. Aan de hand van het stappenplan, de verschillende hulpbladen en het projectboek voeren ze het onderzoek uit. Dit vind je allemaal op het leerplatform. Tenslotte presenteren de leerlingen op een creatieve manier wat ze hebben geleerd aan hun klasgenoten.Met behulp van onze materialen kunnen leerlingen hun eigen onderzoek starten. Ze bedenken een onderzoeksvraag met hulp van het vragenmachientje. Aan de hand van het stappenplan, de verschillende hulpbladen en het projectboek voeren ze het onderzoek uit. Tenslotte presenteren de leerlingen op een creatieve manier wat ze hebben geleerd aan hun klasgenoten.
Wij helpen jou om je leerlingen te begeleiden terwijl je zelf door middel van verschillende hulpbladen en trainingsmodules groeit in je rol als onderzoeksexpert. Zo creëren we samen een klaslokaal waarin leerlingen hun talenten kunnen ontdekken.
Weet jij hoe je een goede onderzoeksvraag opstelt? En wanneer het geen opzoekvraag is? Voor ons volwassenen is het soms al lastig; hoe begeleiden we dan onze leerlingen? Kun je met die vraag het antwoord vinden dat je zoekt? Gebruik hiervoor ons hulpblad: “Wat is een goede onderzoeksvraag”. Hiermee leer jij samen met je leerlingen stap voor stap hoe je komt tot een goede onderzoeksvraag.