Neem een kijkje in de klas van:
Juf Daphne
"Ik denk doordat je thematisch werkt, dat je de leerlingen meer pakt. Ze pikken meer op dan wanneer je losstaande lessen geeft."
Juf Chantal
"Ik zie kinderen met een grote glimlach, die het leuk vinden om te leren en snel klaar zitten om het volgende te horen of te lezen."
Juf Anita
Om het lezen leuker te maken, gooien ze met de leesdobbelsteen: “Bij drie gaan we lekker buiten lezen. Wordt er vier gegooid, dan mag iedereen een fijn plekje zoeken in de school.”
Juf Daniëlle
"Wat we eerst deden tijdens de taallessen, koppelen we nu aan wereldoriëntatie. De leerlingen zijn meer betrokken bij taal en hun motivatie is groter."
Juf Monique
"Het komt bij ons allemaal vanuit de leerlingen. Zij bedenken zelf de weg die ze opgaan met het thema; als leerkracht sturen we alleen bij wanneer dat nodig is."
Juf Linda
"Juist door prikkelende vragen te stellen, helpen we de leerlingen op de leerpleinen verder."
Meester Richard
"Thema's sluit ik af met een creatieve opdracht. Leerlingen willen gezien en gehoord worden. Met een toets lukt dat meestal niet."